Drabinka gimnastyczna – przyścienna czy rozporowa?

Przy zakupie drabinki gimnastycznej trzeba uwzględnić miejsce i metodę jej montażu. Drabinki mogą być mocowane na dwa sposoby – do ściany albo do sufitu. Jaki rodzaj drabinki wybrać?

Jak zamontować drabinkę do ćwiczeń?

Przeznaczone do użytku domowego drabinki gimnastyczne pomagają w zachowaniu sprawności, umożliwiając efektywne treningi i poprawę kondycji.

Aby korzystać z nich bezpiecznie, konieczne jest ich właściwe zmontowanie. Czy lepiej wybrać drabinkę przyścienną czy rozporową?

Przyścienna drabinka gimnastyczna

Najczęściej drabinka do ćwiczeń jest montowana do ściany. Tego typu drabinki gimnastyczne są dostępne w wielu wariantach do wyboru i można kupić je w różnych szerokościach i wysokościach dla osób dorosłych i dla dzieci.

Przyścienna drabinka gimnastyczna może być zamontowana do ścian, które są murowane, żelbetowe lub wielowarstwowe, przy czym w ścianach wielowarstwowych grubość muru musi wynosić co najmniej 10 cm.

Drabinek tego typu nie można montować do ścian wykonanych z płyt kartonowo-gipsowych, ścian drewnianych szkieletowych, a także innych konstrukcji lekkich.

Rozporowa drabinka gimnastyczna

Druga dostępna opcja to rozporowa drabinka do ćwiczeń. Tego typu konstrukcje opierane są o podłogę oraz o sufit, dlatego nie wymagają one wiercenia otworów w ścianie.

Aby zamontować drabinkę rozporową, sufit oraz podłoga muszą być odpowiednio wytrzymałe i nie mogą się odkształcać. Najlepiej ustawiać je na podłogach z płytek, betonu. Sufit nie może być wykonany jako podwieszany.

Random Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*