Polacy, którzy decydują się na emigrację do Szwecji, mają tam możliwość założenia własnej działalności gospodarczej. Własny biznes w Szwecji nie jest związany ze skomplikowanymi formalnościami, lecz przedsiębiorca musi pamiętać o paru ważnych kwestiach.
1. Księgowość firmy w Szwecji
Przedsiębiorcy mający własny firma Szwecja mają obowiązek prowadzenia księgowości, która polega na dokumentowaniu transakcji firmowych oraz prowadzeniu na ich bazie rozliczeń podatkowych.
Zgodnie z przepisami księgowość w Szwecji musi być prowadzona przez każdego przedsiębiorcę, niezależnie od formy oraz od skali działalności gospodarczej. Powinna być ona także prowadzona w języku szwedzkim.
2. Podatki w Szwecji
Osoby, które prowadzą działalność gospodarczą w Szwecji, muszą także opłacać regularnie podatki.
Do podstawowych podatków płaconych przez firmy w Szwecji zaliczają się:
– Podatek dochodowy – jest on dzielony na podatek krajowy oraz podatek lokalny,
– Podatek od towarów i usług – podatek VAT,
– Podatek od zatrudnienia.
Przedsiębiorcy mogą w określonych przypadkach skorzystać z ulg podatkowych, gdy nie przekraczają limitów wskazanych w przepisach.
3. Rozliczenie roczne firmy w Szwecji
Wśród obowiązków nakładanych na przedsiębiorców działających w Szwecji znajduje się także rozliczenie roczne firmy w Szwecji. To rozliczenie, które składane jest w formie zeznania podatkowego do urzędu skarbowego w Szwecji.
Roczne rozliczenie firmy służy do wykonania rozliczenia płaconych podatków i musi być ono złożone w terminie do 2 maja następującym po roku, za który składany jest dokument.